Beställningar till Sendify (API)
API som överför adresser för beställningar i Quickbutik
Varför?
Undvik klipp-och-klistra av information från Quickbutik till ditt Sendify konto.
Hur fungerar det?
Gå till fliken Inställningar
- Sendify API-nyckel - skapa en api-nyckel i ditt Sendify-konto. Logga in på kontot, gå till Inställningar och API (länk). Klistra in nyckeln.
- Quickbutik API nyckel - skapa en api-nyckel i din Quickbutik och klistra in här.
- Importera automatiskt alla ordrar - välj om du vill låta adressinformation överföras automatiskt till Sendify när en ny beställning läggs.
- Quickbutik webhook securityhash - för att automatiskt överföra adress vid ny beställning så behövs en s.k. webhook (skapas i Inställningar i din Quickbutik). Ange länkadressen https://api.airlectra.se/v1/sendify och bocka i 'Använd hemlig nyckel?'. Bocka även i 'order.new' under Events och Spara. Kopiera hemliga nyckeln (endast siffrorna efter 'securityhash=') och klistra in här.
Välj en flik: 'Flera ordrar' för flera beställningar eller 'En order' - enskilda beställningar
Flera ordrar
- Välj hur många dagars beställningar som du vill ladda in (1 dag = idag)
- En lista med beställningar som inte är markerde som skickade i Quickbutik visas. Du kan klicka på varje ordernummer för att visa fler detaljer om beställningen.
- Klicka på 'Visa alla' för att även visa skickade beställningar.
- Klicka på 'Skicka till Sendify' för att överföra adressinformation.
En order
- Knappa in Quickbutik ordernumret och klicka på 'Hämta kundens namn'. Då hämtas orderinformationen från Quickbutik.
- Klicka på 'Skicka till Sendify' för att överföra adressinformation.
Vart hamnar beställningarna i Sendify?
Alla beställningar hamnar under 'Importera ordrar' i Sendifys kontrollpanel.
Frågor? Mejla till api@airlectra.se.